مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مشخصات فنی درب ضد سرقت خوب چیست؟

مشخصات فنی درب ضد سرقت خوب چیست؟

یک درب ضد سرقت می تواند در اداره ها، شرکت ها و خانه های مسکونی مورد استفاده قرار گیرد، این درب ها برای جلوگیری از ورود غیرقانونی دزد به خانه استفاده می شوند و یا می توانند خانه ی شما را در برابر طوفان و شرایط بد آب و هوایی محافظت کنند.

عکس و مدل درب ضد سرقت فلزی
درب ضد سرقت فلزی

اکثر درب های ضد سرقت در برابر حریق، انفجار و حتی آب هم مقاوم هستند.

درب های امنیتی به طور معمول در دو نوع عرضه می شوند؛ یک نوع آن ها فولادی است که بسیار مقاوم بوده و بیشتر برای ساختمان های امنیتی استفاده می شود و نوع دیگر از جنس چوب یا فایبر گلاس ساخته شده که بیشتر برای ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. درب های ضد سرقت علاوه بر درب ورودی ساختمان مسکونی برای اتاق ها، انبار و زیر زمین هم مورد استفاده قرار می گیرند.

مدل درب ضد سرقت فایبرگلاس
درب ضد سرقت فایبرگلاس

با توجه به اهمیت منطقه برای امنیت بیشتر درب های ضد سرقت می توان از پیفول ( لنز کوچکی که به وسیله ی آن می توانید افراد پشت در را ببینید )، میله ها، آلارم ها و زنجیرهای درب نیز استفاده کرد. کیفیت قفل درب ضد سرقت هم با توجه به اهمیت امنیت در منطقه ی مورد استفاده متفاوت است، یک قفل ضعیف به راحتی می تواند سوراخ شده، سوزانده و یا با چکش شکسته شود.

قفل های مورد استفاده در درب های ضد سرقت انواع مختلفی دارند؛ قفلی که با کلید کنترل می شود و این یکی از ویژگی های درب ضد سرقت به شمار می رود، این قفل ها با کلیدهای خاصی که معمولا توسط سازنده آنها کپی شده کنترل می شوند و به جز صاحبخانه به شخص دیگری تحویل داده نمی شوند.

نوع دیگر قفل های بدون کلید هستند که برای باز شدن از یک کد عددی استفاده می کنند و برای امنیت بیشتر به راحتی می توان کد را تغییر داد، نوع دیگر این قفل ها با اثر انگشت کار می کند در واقع اثر انگشت فرد به عنوان یک کلید استفاده می شود، این نوع قفل ها بسیار گران هستند اما به دلیل اینکه اثر انگشت هر فرد منحصر به خود اوست بسیار امن می باشند.

منبع : درب ضد سرقت ترکیه

مشخصات فنی درب ضد سرقت خوب چیست؟

برچسب ها :