تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ثبت طرح صنعتی و محصولات تولیدی منحصر به فرد

ثبت طرح صنعتی و محصولات تولیدی منحصر به فرد

آیا می دانید اگر طرح جدیدی برای محصولات تولیدی خود ایجاد کرده اید قبل از افشا باید ثبت نمائید؟

آیا می دانستید اگر بسته بندی منحصر به فردی ابداع کرده اید قبل از افشا باید آنرا ثبت نمائید؟

در زبان معمول، طرح صنعتی معمولا به شکل و ظاهر کلی یک کالا اشاره دارد اما در لسان حقوق مالکیت فکری طرح صنعتی خصوصیات مربوط به شکل و ساختار، و یا نقش و تزئینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرایند صنعتی است که در کالای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت کند.

بنابر این به عنوان یک قاعده کلی، طرح صنعتی متشکل است از:

۱- ویژگی های سه بعدی مانند شکل یک کالا

۲- ویژگی های دو بعدی مانند تزئینات، خطوط یا رنگ های به کار رفته در یک کالا

۳- ترکیبی از موارد فوق

پس هر تغییر در شکل ظاهر یا نوع بسته بندی که باعث زیبا شدن محصول تولیدی شما گردید و یا باعث جذابیت محصولات شما برای مصرف کننده می گردد قبل از افشا، بهتر است ثبت نمایید تا جلو سو استفاده رقبای خارجی و داخلی در بازارهای هدف گرفته شود.با ثبت طرح صنعتی شما می توانید به راحتی جلو و واردات یک محصول که تقلیدی از طرح تولیدی ثبت شده شما است را بگیرید.

طرح صنعتی دایره وسیعی از محصولات صنعتی، خانگی ، اداری، ورزشی ، صنایع دستی، اسباب بازی ، مبلمان اداری ، لوازم برقی، خودرو و قطعات آن، ابزار های فنی و پزشکی بهداشتی ، اقلام لوکس، تزئینی ، منسوجات ، فرش و لباس گرفته تا ظروف آشپزخانه و پلاستیکی و حتی بسته بندی طیف وسیعی از محصولات نیز در حوزه طرح صنعتی می باشد. از اینرو و وفق ماده ۲۰ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ هرگونه ترکیب خطوط یا رنگها و هرگونه شکل سه بعدی یا خطوط، رنگها و یا بدون آن به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصول از صنایع دستی را تغییر دهد طرح صنعتی است”. در ضمن طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییرشکل ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی شود.

در گروه ثبتی پاسارگاد به راحتی در کمترین زمان می توانید مراحل ثبت شرکت

را طی کنید و ثبت شرکت ثبت برند ٬ ثبت لوگو و ثبت علائم تجاری و دیگر خدمات ارائه شونده، از ابتدا تا انتها به همان مبلغ قرارداد بوده و بدون حتی یک ریال مبلغ اضافی پروسه ثبت شما به پایان خواهد رسید.

توجه داشته باشید اگر در دفاتردیگری با مبالغ پایین تر قرارداد بسته اید در حین اجرای قرارداد مبالغ بیشتری پرداخت نکنید.

نقاشی ساختمان

ثبت طرح صنعتی و محصولات تولیدی منحصر به فرد

برچسب ها :